Onze missie

'Natuurlijk innovatief, echt waardevol: Onze reis door leren!'

Wij willen een school zijn die zich kenmerkt vanwege het innovatieve karakter. Telkens op zoek naar nieuwe en betekenisvolle ontwikkelingen om ons onderwijs beter te maken, bij de tijd te houden en zelfs een beetje voorop te lopen. Onze leerlingen en leerkrachten werken aan nieuwe kennis en 21e-eeuwse vaardigheden om voorbereid te zijn op een steeds veranderende toekomst. De Knipe is ons dorp, maar daarbuiten ligt de wereld voor ons open.

Onze visie

Op onze school willen we uit de leerlingen halen wat erin zit. Daarom maken we gebruik van de innovatieve (meestal) digitale ontwikkeling. Wij willen experimenteren met deze ontwikkelingen, met als voortdurende vraag waar wij ons onderwijs kunnen verbeteren, passend bij de belevingswereld van de kinderen van nu. Onderlinge verschillen worden door leerlingen, ouders en leerkrachten gerespecteerd.

We onderscheiden ons door de kenmerken: Persoonlijk leren, vertrouwen, breed (thematisch) aanbod, betekenisvolle inzet van ICT en innovatie.